  • Data: 2008-11-14 16:38:28
    Temat: Re: wezwanie do sądu a zwrot kosztów podróży
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gfkban$h45$1@atlantis.news.neostrada.pl ello

    > Zostałem wezwany do sądu do miasta oddalonego od mojego o ok. 200km.
    > Chciałbym odzyskac pieniądze za dojazd (najprawdopodobnie pociagiem).
    > Gdzie składa się taki wniosek? Na rozprawie czy w jakimś sekretariacie?
    > No i czy musze mieć rachunek/fakture na bilet zeby udokumentowac wydatki?
    O ile dobrze pamiętam, to nie. Wystarczy fakt przybycia na rozprawę z
    oddalonego miejsca zamieszkania.
    Dostaniesz, oczywiście, najmniej jak się da.

    > Jak to się załatwia?
    Sąd (sędzia) powinien sam cię poinformować (w końcu wie, że mieszkasz 200 km
    od miejsca posiedzenia), a jak mu się zapomniało, to spytaj go.

    > A przy okazji podobne pytanie: gdzie i jak załaywia się
    > usprawiedliwienie do pracy?
    Usprawiedliwieniem jest już samo wezwanie.

    --
    Jotte