  • Data: 2002-09-16 21:54:24
    Temat: Re: weksel własny "bez protestu"
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jaki jest zatem sens mojego odwołania, skoro przychodzi do mnie posiadacz
    weksla z sadowym nakazem zapłaty? Czy sąd wydając nakaz zapłaty analizuje,
    czy posiadacz weksla wypełnił go zgodnie z deklaracją wekslową?
    Moja umowa wekslowa mówi m.in. o tym, że "w razie opóźnienia z jakimkolwiek
    świadczeniem, do którego Abonent zobowiązany jest umową o abonament,
    Operator ma prawo wpisać datę wystawienia weksla oraz datę zapłaty weksla i
    przystąpić do jego realizacji". Załóżmy, że jestem wobec operatora OK, z
    niczym nie zalegam itp. a on niezgodnie ze stanem faktycznym wypełnia weksel
    i idzie z nim do sądu. Czy sąd bada, czy rzeczywiście z czymś zalegam, czy
    sprawdza tylko formalną poprawność i nadaje nakaz zapłaty?

    Grzegorz
    GG# 59513
    g...@p...onet.pl
    g...@y...co.uk