    From: "Marcin" <d...@4...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel własny "bez protestu"
    Date: Mon, 16 Sep 2002 16:30:03 +0200

    Co do weksla z klauzula "bez protestu" nie moze on byc indosowany, czyli nie
    wchodzi w gre firma windykacyjna. Poza tym w przypadku weksla "in blanko"
    jest konieczne uzyskanie nakazu zaplaty. W tym celu wierzyciel uda sie do
    sadu, uzyska nakaz, Pan sie odwola wykazujac, ze weksel byl bezpodstawnie
    wypelniony (koszta itd Pana nie omina). Nie zmienia to faktu ze wierzyciel
    nastepnego dnia po otrzymaniu nakazu moze (i prawdopodobnie to zrobi) udac
    sie do komornika, ktory np. z panskiego konta zciagnie pieniadze.

    Użytkownik "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeszcze raz mam pytanie o to, co to znaczy "protest" w prawie wekslowym,
    bo
    > prawo to jest swoistą mieszanką staropolskiego i łaciny i pewne określenia
    > znaczą całkiem co innego niż by się wydawało.
    >
    > Aha, udowadniając, że mam rację - jeżeli mówgłbym nie przyjąć weksla -
    > powinienem wykazać, że wypełniono weksel niezgodnie z deklaracją. Czy
    fakt,
    > iż chciałem im oddać sprzęt (a oni go nie chcą przyjąć, bo dystrybutor C+
    > odbierze odbierze ode mnie sprzęt mając formularz zwrotu wysłany od C+)
    mogę