  • Data: 2002-03-07 09:57:41
    Temat: Re: weksel ?
    Od: "Paweł Sikora" <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > koniecznie zadaj spisania tzw deklaracji wekslowej, okresla ona warunki i
    > sposob wypelnienia tego weksla przez wierzyciela wekslowego-pracodawce.
    Ale
    > niestety wiaze ona tylko ciebie i pracodawce, wiec jak pracodawca pusci w
    > obieg niewypelniony weksel to bedzie niewesolo.

    Witam
    O ile mi wiadomo w doktyrnie sporne jest czy indosowanie weksla in blanco
    moze wywolywac skutki z art.17PrWekslU. Miedzy innymi Różanski
    stwierdza, ze indos weksla in blanco wywoluje skutki tylko zwyklego
    przelewu i tym samym dluznik wekslowy zahcowuje wobec nabywcy
    wekslu wszystkie zarzuty subiektywne jakie mial do remitenta.
    Aczkolwiek nie wiem jak to jest w praktyce - i mozesz miec racje
    ze polskie sady uwazaja inaczej :)

    pozdrawiam