    From: "nimrod25" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wazektomia i szpitale
    Date: Wed, 26 Feb 2003 11:33:10 +0100

    Nie sądzicie że tak jak w przypadku owej "zgody" przed operacją z tym też
    jest coś nie tak?

    Jeśli bandyci mieliby wymusić taką "zgodę" to jest ona nie ważna ale
    rozumując logicznie: jeśli szpital pobiera przed operacją od osoby chorej
    zgodę/zwolnienie od odpowiedzialności to jest to tak samo nic nie warte?
    Jest to osoba chora, w dodatku najczęściej przymuszona do poddania się
    zabiegowi medycznemu ze względu na okoliczności od niej niezależne zaś
    szpital winien świadczyć pewien minimalny poziom usług! Według mnie
    zastosowania nie ma tu kwestia "wyrażenia zgody" przez tą osobę lecz
    celowość zabiegu tzn. jeśli powikłania nie są spowodowane wyższą
    koniecznością a np. niedbałością lub "oszczędnościami" to nie ma znaczenia
    czy ofiara takiej "pomyłki" wyraziła zgodę czy nie.