    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: w sprawie publicznej
    Date: Wed, 04 Jan 2012 14:20:35 -0600

    On 1/4/2012 2:03 PM, Dariusz Radomski wrote:
> [...]
    > sie rzekoma za wspoltworce rehabilitacji seksualnej. Nigdy nie spotkalam
    > takiego terminu. Ostatnio kolezanka twierdzila ze opowiadal o jakis
    > elektrodach, ktore przyklada do brzucha badajac rzekomo aktywnosc macicy.
    > Osoba ta twierdzi ze jest doktorem nauk medycznych, ale z innych zrodel wiem
    > ze jest to czlowiek omaajcy glebokistopien porazenia mozgowego. Podobno nie
    > skonczyl medycyny, bo nie ma go na liscie w bazie lekarzy. Zwracam sie
    > glownie do prawnikow z pytaniami
    >
    > 1) czy osoba, ktora nie skonczyla medycyny moze byc dr n med??????

    formalnie może, wystarczy zrobić doktorat na uczelni majacej prawa
    nadawac stopien doktora nauk medycznych, niekoniecznie trzeba być po
    studiach medycznych.

    > 2) Wiadomo ze osoby z porazeniem mozgwym maja tez deficyty intelektualne,

    niewiadomo

    > problemy z mysleniem abstrakcyjnym.

    jak wyzej.

    > Czy taka osoba moze uzyskac tytul
    > doktora nauk medycznych? Czy to nie jest ABSURD jakis?

    przeszkod formalnych nie ma
    czy fizycznie jej sie to uda, to inna sprawa.

    > 3) Czy jest mozliwe aby czlowiek bez wyksztalcenia medycznego prowadzil
    > jakies badania naukowe zwazane z medycyna?

    oczywiscie
    sam takie prowadziłem

    > Czy jest to zlamanie prawa?

    nie

    > 4) Czy jest mozliwe, aby taka osoba z takim stopniem kalectwea samodzielnie
    > pisala artykuly medyczne i wypowiadala sie publicznie na temat seksologii i
    > seksualnosci innych?

    a dlaczego nie?

    Czy to nie narusza prawa?

    nie

    > 5) Czy sa jakies podstawy prawne aby ukrocic dotychczasowa aktywnosc tej
    > osoby m inn w srodowisku osob niepelnosprawnych? Jego wypowiedzi moga
    > naprawde komus bardzo zaszkodzic, bo jesli ktos posluguje sie nielegalnym
    > tytuem dr n med - jest odbierany jako "expert".

    a ten tytuł jest nielegalny?

    jesli tak, to posługiwanie się stopniem naukowym mimo ze sie go nie
    posiada juz pod cos tam podpada.

    tak samo leczenie, ale samo nie prowadzenie badan naukowych, ktore
    niekoniecznie musza byc zwiazane z leczeniem.

    > Ku przestrode innych dodam, ze chodzi o Darka Radomskiego, bardzo
    > niesympatycznego czlowieka, ktory potrafi wykorzystywac niewiedze
    > innych,glownie nieswiadomych niepelnosprawnych dla wlasnych celow...
    >
    > Do kogo powinno sie zglosic takie zachowanie?

    policji