eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouzycie nazwy innej firmy do reklamy › Re: uzycie nazwy innej firmy do reklamy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
    rnet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uzycie nazwy innej firmy do reklamy
    Date: Thu, 31 Jul 2003 10:09:36 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <bgaisn$9u2$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <bgaidi$7if$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: bialystok-tpnet-3.bsk.vectranet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1059638999 10178 217.97.164.140 (31 Jul 2003 08:09:59
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Jul 2003 08:09:59 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:157965
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Russar" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bgaidi$7if$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy firma (konkretnie producent) moze legalnie uzyc nazwy innej firmy
    > (konkurencji) w neutralnym kontekście aby zareklamowac/opisac swoj produkt
    ?
    >
    > np. firma produkuje napoje i jako element reklamy jest napis:
    > "Rewelacyjny napój o smaku tak orzeżwiającym jak Coca-cola"
    >
    > albo w celu porównania (w opisie technicnzym programu):
    > "Program mozliwościami dorównuje takim gigantom jak Adobe Photoshop, Corel
    > Photopaint czy Corel Draw"
    >
    > (naturalnie podane przyklady są fikcyjne)
    >
    > Czy jest to legalne ? Czy jest wymagana zgoda firmy/autora produktu do
    > której sie porownujemy ?
    >
    > Oczywiscie zakladamy ze ten tekst nie jest zastrzezonym haslem reklamowym
    > ani w zaden sposob nie szkodzi tej firmie.

    dozwolona jest jedynie reklama porównawcza.
    Szczegóły znajdziesz w ustawie z 16 kwietnia 1993 r.
    o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    > UWAGA : Nie chcę otrzymywać _żadnych_ informacji handlowych na podany w
    > nagłówku adres e-mail.

    To akurat nie ma znaczenia, zgoda takowa nie może być domniemana czy
    dorozumiana. Okazanie dezaprobaty jest równoznacze z brakiem podjęcia
    jakichkolwiek kroków, reasumując: odcisków na palcach sobie narobisz,
    niestety zbytecznie.

    pozdr, kg


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.07.03 14:22 SC

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1