eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoutracone dane na dyskuRe: utracone dane na dysku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfee
    d.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utracone dane na dysku
    Date: Wed, 17 Sep 2008 02:42:18 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0809170237290.2072@quad>
    References: <gaj2ps$6pp$1@inews.gazeta.pl> <de138$48cd1384$59643a0d$6323@news.upc.ie>
    <o...@j...telgam.pl>
    <989d5$48cedcf1$59643a0d$21684@news.upc.ie>
    <o...@j...telgam.pl>
    <s...@n...dyski.one.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1221612225 20085 83.15.167.123 (17 Sep 2008
    00:43:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Sep 2008 00:43:45 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <s...@n...dyski.one.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:553993
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 16 Sep 2008, Jacek Kalinski wrote:

    > Też się zastanawiałem, ale skoro objawy ewidentnie wskazywały na
    > wentylator

    ...do momentu wymiany wentylatora :)

    > Mało tego - jeśli serwis wie, że wykonywana czynność może spowodować
    > utratę danych, zawsze powinien potwierdzić u właściciela.

    ...dzisz, to taki standardowy temat rozważań o słownictwie
    używanym w przepisach. Często jest tam zapis: "powinien".
    "Powinien", a nie "musi", bo w sumie to może zrobić wbrew
    przepisom i to że "musi" byłoby nieprawdą.

    Jeśli piszesz "powienin", to na tej grupie oznacza to, że
    ma ZOBOWIĄZANIE. Umowne - masz umowę? - albo ustawowe, masz
    jakiś przepis?

    > Nie wiem,
    > może zboczenie zawodowe, ale jak pracowałem w jednym z serwisów, to
    > nie było mowy o usunięciu plików/sformatowaniu partycji.

    To jest "dobry zwyczaj kupiecki", z ustawy Kodeks Handlow bodaj
    (w większości zastąpiony przez KSH) czy jakoś tak.
    Ale jak rozumiem pytanie jest o ew. PRAWNE konsekwencje dla
    serwisu, a nie ponarzekanie na ichnią jakość i podłe traktowanie
    klienta?

    > Być może jeśli faktycznie coś takiego miało miejsce (uszkodzenie
    > od wiatraczka do całej pł. gł.), wówczas mogło to nastąpić w wyniku
    > niedbalstwa lub braku odpowiednich kwalifikacji

    O, na przykład.

    > A to (niedbalstwo, brak kwalifikacji) już jak czytałem kilkanaście dni
    > temu na tej grupie, podpada pod odpowiednie paragrafy.

    Jest bardzo trudne pytanie: o DOWÓD.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1