    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utracone dane na dysku
    Date: Wed, 17 Sep 2008 00:26:01 +0200

    On Tue, 16 Sep 2008, tg wrote:

    > widocznie mieli powod, wyjasnij mi ktory serwis bawi sie w przywracanie
    > systemow kiedy jest to niepotrzebne

    Tak dla porządku.
    "Potrzebność" może wynikać z wygody diagnostyki: system mógł się
    np. sypać, powiedzmy że jakiś wentylatorek warczał to wymienili
    a tu... nic. Dalej się wywala.
    Nie warczy, nie dymi a się wywala.

    Ręka w górę kto WYKLUCZYŁBY w takim przypadku możliwość, że do systemu
    wgrany jest jakiś lewy driver (z błędami), wirus zawierający błędy
    w kodzie :> czy inny badziew skutkujący BSODami?

    Nie wykluczyłby? No to mógłby po kolei wymieniać cały komp, zaczynając
    od zasilacza i pamieci, a kończąc na płycie głównej.
    Stanowczo prościej (dla serwisu) zapuścić instalkę i od czasu do czasu
    "popchnąć" ją do następnego kroku - przecież taki serwistant,
    w odróżnieniu od napakowanego adrenaliną użyszkodnika "bo dostałem
    nowy komp" wcale nie ma motywacji żeby już zaraz i w ogóle popychać
    instalację i ślęczeć nad nią na bieżąco. Jak instalator się
    wkopiuje, to może ktoś idąc po kawę klepnie ENTER. A ja dojdzie do
    pytania o strony kodowe, to może ktoś poklika w przerwie krytyki
    ostatniego meczu ;)
    A w ogóle to nieprawda, bo taką firmę musi być stać na GHosta :O

    > szybko by zbankrutowali zajmujac sie
    > kasowaniem dyskow zamiast naprawami

    IMVHO "w warunkach serwisowych" zapuszczenie instalki "od zera",
    a być może jeszcze lepiej - z gotowego obrazu jakimś Norton
    Ghostem - będzie prostsze niż przekładanie peceta element po
    elemencie.

    > widocznie w tym przypadku bylo to potrzebne

    Bynajmniej nie podważam tej tezy - sugeruję tylko, że priorytet
    "nagrania na nowo" może być wyższy :)

    pzdr, Gotfryd