    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utajnianie twarzy podejrzanych i przestepcow
    Date: Mon, 02 Dec 2013 19:00:37 +0100
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    Te przepisy są od początku idiotyczne, a w obecnej sytuacji, że się tak
    wyrażę, społeczno-technologicznej, kompletnie nieskuteczne.

    Obchodzenie ich przez podawanie ksywy jest idiotyczne podwójnie - poza
    środowiskiem delikwenta nikt nie wie, kto to jest Barański vel
    Baranina, więc nazwisko nic mu nie powie, a w środowisku ksywa jest
    dokładnie tak samo identyfikująca jak nazwisko.

    Nie wiem, skąd się wzięły takie pomysły. Kulturze anglosaskiej tego typu
    zakazy są obce całkowicie (z nielicznymi wyjątkami typu dane OFIAR
    gwałtów na nieletnich), w mniej mi znanych kulturach germańskich czy
    skandynawskich też nic nie stało na przeszkodzie w podawaniu nazwisk
    podejrzanych o zbrodnie w Wiedniu albo Breivika.

    MJ