    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: usługi finansowe
    Date: Sun, 17 Nov 2002 22:42:58 +0100

    Obawiam się Kolego, że trochę przesadziłeś z tym skrótem. Wyszło na to, że
    Kowalski ma zamiar przekazać Wiśniewskiemu pewną kwotę pieniędzy i zamiast
    je mu dać przychodzi do Ciebie i prosi, byś to zrobił. Powód nieistotny (np.
    nie lubią się) Jeśli tak, to będzie to usługa konwoju, na wykonanie której
    jest konieczna koncesja MSWiA (ustawa o ochronie osób i mienia).
    Boje się jednak, że chodziło Ci o co innego, tylko wyraziłeś się nieco
    nieprecyzyjnie, najpewniej z uwagi na tajemnicę handlową. Sprecyzuj
    przynajmniej dokładnie, na czym ma polegać Twoja usługa? Za co pobierasz
    prowizję? Może myślisz o pośrednictwie finansowym? Czyli o tym, że Ty
    zajmujesz się wzajemnym kojarzeniem osób chcących zainwestować kapitał z
    osobami potrzebującymi gotówki, na rozkręcenie prosperującego interesu. Na
    takie usługi nie jest wymagane żadne zezwolenie czy koncesja, ale uważaj, bo
    to bardzo śliski temat i trzeba bardzo dobrze orientować się w przepisach,
    by nie wejść z nim w konflikt.

    Saluto!