  • Data: 2006-03-06 12:22:08
    Temat: Re: uporczywy komorkowicz
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 6 mar o godzinie 12:53, na pl.soc.prawo, PiotRek napisał(a):

    > Tak, dzwoniący płaci za połączenie od siebie do Ciebie (oczywiście
    > o ile ta komórka, na którą Ty dokonałeś przekierowania, się zgłosi).

    Czyli wyglądałoby to mniej więcej tak:
    - połączenie lokalne (brutto) - 0,35 zł
    - połączenie na tel. komórkową - 1,85 zł

    Osoba która dzwoni na mój stacjonarny aparat pokrywa 0,35 zł (dla
    uproszczenia za minutę) a ja ze względu iż ustawiłem przekierowanie na
    komórkę pokrywam tylko 1,85 - 0,35 = 1,50 zł ????

    > Opłaca część połączenia - od siebie na numer, na który dokonała
    > przekierowania. Żadnego oszwabienia tu nie widzę :)

    Jeżeli jest tak jak podałem powyżej - to faktycznie nie ma oszwabienia.
    Ale jeżeli osoba która dzwoni "niby" na stacjonarny mój płaci owe 0,35 a ja
    za przekierowanie płacę 1,85 - to tutaj już dochodzi do podwójnej opłaty za
    usługę połączenia telefonicznego.
    Dlaczego?
    Ponieważ operator zarabia 0,35 + 1,85 = 2,20 zł a w sumie jest realizowane
    JEDNO połączenie które powinno kosztować 1.85 zł.

    > A tego to nie rozumiem...

    Przecież (przynajmniej kiedyś) można było zatelefonować na centralę i
    poprosić o połączenie z danym nr na koszt osoby do której się dzwoniło.
    Jeżeli ta osoba wyraziła zgodę - w pełni ponosiła koszt tego połączenia.
    Tak np. dzieci dzwoniły z kolonii do rodziców :)

    --
    Herbi
    06-03-2006 13:22:00