  • Data: 2007-09-28 13:47:13
    Temat: Re: umowa zlecenie i okres jej wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fdj003$cap$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Ale to ty "cudujesz".
    Doprawdy? W każdym razie nie sam, dzielnie mi towarzyszysz.

    > Prawo przewiduje nazwę "umowa o świadczenie usług" (art. 350 kc).
    Poważnie?
    "Art. 350. Jeżeli rzecz znajduje się w posiadaniu zależnym albo w dzierżeniu
    osoby trzeciej,
    przeniesienie posiadania samoistnego następuje przez umowę między stronami i
    przez zawiadomienie posiadacza zależnego albo dzierżyciela."

    Prawo przewiduje natomiast nazwę "umowa zlecenia" (art. 734 §1).
    Wątkosprawca ma na umowie:
    "Kontrakt o uslugi informatyczne (na warunkach umowy zlecenia)".
    Jest to twór nonsensowny choć - co już pisałem - nie wadliwy, wystarczy
    zwyczajnie Umowa zlecenie i tyle.
    Słowo "kontrakt" w KC w ogóle nie występuje. Jest za to "kontraktacja", a w
    jakim kontekście stosowana to łatwo znajdziesz i skonstatujesz jak się ma do
    usług informatycznych i usług w ogóle.

    Natomiast "umowa o świadczenie usług" wzmiankowana jest w art. 750 w
    kontekście pozostającym zresztą poza bezpośrednim związkiem z omawianym
    zagadnieniem.

    --
    Jotte