  • Data: 2009-02-24 09:17:38
    Temat: Re: umowa wstepna notarialna
    Od: Obywatel RP <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Lut, 18:29, Radosław HORODNICZY <r...@g...com>
    wrote:
    > Jest developer ktory ma juz gotowe mieszkania,
    > [...]
    > Moge zawrzec z nim umowe wstepna u notariusza
    > lub cywilno prawna, zaplacic i w zasadzie sie wprowadzic.

    > Nie bardzo rozumiem co daje mi w tym wypadku umowa notarialna

    Umowa przedwstępna zabezpiecza Ciebie na wypadek gdyby deweloper
    uchylał się w przyszłości od zawarcia umowy kupna sprzedaży
    nieruchomości.
    W przypadku zwykłej umowy możesz żądać naprawienia szkody jaką
    poniosłeś w związku z tym iż liczyłeś na zawarcie umowy.
    Mając umowę przedwstępną zawartą w formie notarialnej możesz żądać
    zawarcia umowy przyrzeczonej. W praktyce, gdyby deweloper uchylał się
    od zawarcia umowy możesz dochodzić jej przed sądem.

    > czy taka umowa w jakis sposob chroni mnie od mozliwosci bankructwa developera w
    miedzyczasie ?!

    Żadna umowa nie uchroni Ciebie przed bankructwem dewelopera. Masz
    "papier" stanowiący podstawę do żądania odszkodowania. Inną kwestią
    jest późniejsza egzekucja.