  • Data: 2003-09-29 17:44:42
    Temat: Re: umowa uzyczenia miedzy mna a administracja
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tzn. ze musi byc wyraznie napisane komu udotepniam moje kable czy
    wystarczy
    > zgoda na udostepnienie osobie trzeciej?

    W zasadzie wystarczy ze dadza zgode na uzyczenie "osobie trzeciej". Ale moga
    sie zapytac komu, prawda?
    To zalezy od nich. Moga dac in blanco a moga chciec zebys podal konkretna
    osobe.

    > Przepraszam. Majac na mysli wspolnote napisalem administracja. Zgode dal
    mi
    > zarzad wspolnoty a wszystko parafowala administracja. Zastanawialem sie
    > tylko czy moga dac zgode osobie fizycznej?

    Moga dac kazdemu podmiotowi

    > Jesli zechca za to pieniadze to co w takim razie powinienem podpisac.
    > Dzierzawe?

    Tak. (Zob na koniec maila)

    >Jakie sa dla nich konsekwencje wynajecia mi tych scian? Kwota
    > naprawde moze byc tylko mikroskopijna gdyz przy wiekszej cale
    > przedsiewziecie sie nie oplaca.

    Nie myl pojec ;-)) . Uzyczenie, dzierzawa i najem to ROZNE pojecia.. ;-))).
    Zob jw.

    > No tak ale moze zaczna myslec, ze wczesniej pobieralem oplaty za siec.

    To ich problem. beda musieli to udowodnic. A dowodow nie ma, prawda? Zreszta
    jesli to byla
    um uzyczenia to nie mogles pobierac oplat (Zob nizej)

    ROZNICA MIEDZY:
    UZYCZENIEM (710 i nast KC)
    - jest nieodplatna
    - mozesz tylko UZYWAC danej rzeczy

    DZIERZAWA (693 i nast KC)
    - jest odplatna (placisz w zamian za korzystanie z rzeczy)
    - mozesz UZYWAC rzeczy i POBIERAC POZYTKI (np pobierasz oplaty za siec od
    innych)

    Zob w kodeksie cywilnym (czyli KC ;-)))