  • Data: 2012-07-13 00:09:35
    Temat: Re: umowa sąsiedzka / spółka dot. instalacji wod-kan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Jul 2012, Ariusz wrote:

    > [ciach]

    [...]
    > Czy studzienka kanalizacyjna stanowi widoczne urządzenie? Widać jej dekiel.

    Nie wiem co sądy na to, "na rozum" tak.

    > Czy mając służebność mogę zasiedzieć tą działkę. No i po ilu latach nastąpi w
    > tym przypadku zasiedzenie - po 20?

    Chyba się nie rozumiemy.
    Nie można w opisany sposób zasiedzieć *działki*.
    Można zasiedzieć *prawo* do korzystania z takiego urządzenia, inaczej
    mówiąc - służebność.
    Właściciel gruntu nie może takiej (czy to kupionej, czy zasiedzianej)
    służebności "rozwiązać", tak wot oświadczając że on rurę wykopuje
    a Ty sobie czy to wody szukaj czy ze sciekami rób co chcesz.
    Rzuć okiem do KC wyszukując tekst "służebn" :D

    pzdr, Gotfryd