  • Data: 2011-11-20 19:06:44
    Temat: Re: umowa przedwstępna - zakup mieszkania
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-20 18:43, Haha pisze:
    > Witam.
    >
    > Chcemy kupić mieszkanie z obciążoną hipoteką. Plan jest taki że sprawdzamy
    > w banku wysokość zadłużenia a potem część pieniędzy przekazujemy
    > bankowi na spłatę długu a reszta dla sprzedających. Odpowiednie zapisy
    > umieściliśmy w umowie przedwstępnej.
    [ciach]

    > Planujemy że to nie będzie umowa notarialna chociaż wiem że
    > lepiej gdyby była.

    Pierwsza podstawowa sprawa: to _nie Wy_ spłacacie hipotekę, to NIE WY
    idziecie do banku tylko ten kto jest właścicielem prawa obciążonego
    hipoteką i spłaca np. kredyt który ona zabezpiecza. Jeśli to Wy pójdzie
    spłacić hipotekę i jakimś cudem bank te pieniądze przyjmie, to
    sprzedający może to uznać za miły niezobowiązujący gest. Hipotekę spłaca
    właściciel, np. z zadatku (nie zaliczki!) który mu wpłacicie.
    Uwzględnijcie, że "spłacić hipotekę" to jedno a dostać od banku dokument
    stanowiący zgodę na "wykreślenie hipoteki" to insza inszość. To trwa, w
    niesprzyjających warunkach kilka miesięcy. Widzę że masz ciągoty do
    oszczędzania, ale gdy już bank wyda odpowiednie dokumenty to nie czekaj
    aż sprzedający wykreśli hipotekę tylko załatwcie to jednym aktem
    notarialnym podczas kupna.

    Druga sprawa: Jeśli traficie na cwaniaka, to ze zwykła umową
    cywilnoprawną gościu może (chociaż nie musi) Was wykiwać. Z aktem
    notarialnym również może, ale już będzie mu trudniej. To duża kwota,
    trzeba odżałować za notariusza, zwłaszcza że można się dogadać na dużą
    zniżkę jeśli umowę przedwstępną i przyrzeczoną podpiszecie u tego samego.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: