  • Data: 2004-12-25 14:15:09
    Temat: Re: umowa o dzieło z fundacją - przekręt
    Od: "gosc" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czasami nie można mieć wszystkiego a jednocześnie: czy organizacja jest w
    > fair względem Ciebie?
    > Tak poza wszystkim to chyba NTG bo to raczej pytanie natury moralnej a nie
    > prawnej, nieprawdaż?

    nie do konca - pewnie jakies paragrafy daloby sie tutaj przyczepic, chocby
    potwierdzenie nieprawdy, bo pewnie dostaniesz do podpisania dokumenty -
    umowe o dzielo na te 8 tysiakow i do tego potwierdzenie, ze dostalas w
    gotowce te 8 tysiecy

    od calosci (8 tys) rowniez zapewne zostanie odciagniety podatek (ale to
    akurat nie wiem czy plus czy minus dla Ciebie, bo gdybys chciala np. jakis
    zwrot podatku, to potencjalnie mozesz dostac wiecej, za to przy wyplacie nie
    wiem czy te 4 tys. to bedzie netto czy jakas tam forma brutto (pisze jakas
    bo jesli nalicza podatek od 8 tysiecy, a pozniej odejma ten podatek od 4
    tysiecy to dostaniesz mniej, niz gdyby ten podatek byl liczony od 4
    tysiecy))

    mnie to pachnie nieladnie, nawet pomijajac strone moralna, bo pozniej jesli
    ktos by to wykryl, to ciebie rowniez moga ciagac, z drugiej strony szansa na
    wykrycie pewnie duza nie jest, bo w papierach bedzie ok

    jesli zas sie nie zgodzisz, to te 4 tysiaki za twoja prace pojda ci kolo
    nosa

    moga cie jeszcze tak zrobic, ze dadza do podpisania dokumenty na 8 tysiecy,
    a gotowki nie dostaniesz zadnej, nawet tych 4 tysiecy obiecanych

    jedno na pewno bym zrobil w twoim przypadku, niezaleznie od decyzji jaka
    podejmiesz teraz (choc ja mialbym _powazne_ watplwosci czy brac te 4 tysiace
    mimo ze pieniadz nie taki maly i w koncu pracowalas, a do tego jak jest sie
    bezrobotnym to pieniadze pewnie sie nie przelewaja), to nigdy wiecej nie
    robilbym juz z nimi zadnych interesow

    wniosek z tego plynie taki, nawet jesli chodzi o znajomych, warto podpisywac
    umowy i to jasne umowy na poczatku