  • Data: 2004-05-07 09:10:02
    Temat: Re: umowa najmu a smierc wynajmujacego
    Od: "makaron" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Umowa trwa dalej. W miejsce wynajmującego wstępują spadkobiercy.
    > Postanowienie o nabyciu spadku, to jedynie potwierdzenie urzędowe tego
    > faktu, bo tak naprawdę własność nabywają w chwili otwarcia spadku, a więc
    > najczęściej w chwili śmierci spadkodawcy.
    >
    > Jeśli nie ma wątpliwości, kto jest nowym właścicielem, to w zasadzie
    > żadnych komplikacji być nie powinno. Jeśli są jakieś wątpliwości, to
    > sugerował bym do czasu stwierdzenia nabycia spadku czynsz składać do
    > depozytu sądowego uzasadniając wniosek tym, że nie ma pewności co do osoby
    > spadkobiercy.

    A co zrobic, gdy nie mam jeszcze stwierdzenia nabycia spadku, a najemca nie
    wywiazuje sie z umowy, np. nie placi czynszu? Dodam, ze umowa najmu przewiduje
    wypowiedzenie, jezeli najemca zwleka z platnoscia przez okreslony czas.
    Czy mam prawo wyrzucic takiego klienta, czy musze poczekac na owe potwierdzenie
    urzedowe?

    pozdrawiam