    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umorzenie należności do US z tytułu sprzedaży mieszkania
    Date: Sun, 5 Oct 2008 16:58:35 +0200

    wiadomości news:1brmr5-fvq.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]

    > wydała na coś potrzebnego, np. na budowę), nie ma dochodów pozwalających
    > na rozłożenie na raty.
    >
    > Jedyny "ratunek", to właśnie te choroby i bezrobocie - tylko na to
    > trzeba przynieść papiery - ale własne mieszkanie nadal ma, więc niby
    > "majętna".
    >
    > Generalnie fiskus (jako urząd, nie jako osoby) może podejrzewać, że brak
    > pieniędzy na podatek jest wynikiem niegospodarności, a nie obiektywnych
    > potrzeb. I wtedy nici z umorzenia, a majątek do zajęcia jest.
    >
    > Odwołanie pisz (terminy!!!), papierów załączaj ile się da, ale wielkich

    Dzięki za pomoc!

    > Poza tym w takiej sytuacji finansowej wygląda na to, że prędzej czy
    > później może się wszystko i tak "rypnąć" i bez tego podatku - jakieś
    > nadzieje na poprawę sytuacji? (to może być argument dla fiskusa za np.
    > odroczeniem należności na późniejszy termin)

    Teraz troche spadło bezrobocie i myśle , że to jej coś pomoże, o dziwo z
    banku nie ma komornika i jakoś spłaca raty, dziecko ma też ok 200zł renty po
    ojcu.
    Jeszcze tylko ostatnie pytanie.
    Doczytałem się ,że razem z odwołaniem, które nie wstrzymuje, co prawda
    decyzji skarbowej, można złożyć podanie właśnie o wstrzymanie egzekucji,
    przynajmniej do czasu rozpatrzenia odwołania, a później w przypadku
    negatywnej decyzji, pisać o rozłozenie na raty.
    Czy może to być w jednym piśmie odwołanie i podanie o wstrzymanie egzekucji
    należności?

    Pzdr
    mareK