  • Data: 2004-01-17 20:58:11
    Temat: Re: udostępnianie internetu i WAT
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KowaL" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:buc4m1$aqv$1@news.onet.pl...

    > Mam taki problem. Udostępniam internet. Abonenci płaca jakąś stawkę:
    > xxx + VAT. Aby im ten internet udostępnić wykupiłem łącze dzierżawione
    > za yyy + VAT. Teraz moje pytanie: jak rozliczać ten VAT? Chodzi mi o to
    > żeby nie płacić 2 razy. Bo skoro mam VAT wliczony w koszty łącza to
    > chciałbym przenieś go na abonenta? Czy da się to zrobić i jak?

    Bliższych informacji udzielą Ci na pl.soc.prawo podatki. Tak ogólnie, to w
    wypadku gdy abonentem będzie firma będąca płatnikiem podatku VAT zapłacony
    Tobie VAT odliczy od płaconego przez siebie. Jeśli nie, to niestety musi
    ten VAT zapłacić.

    Natomiast Ty od VAT-u wpłaconego Tobie przez abonentów odliczasz zapłacony
    przez siebie dostawcy łącza i do urzędu skarbowego odprowadzasz różnicę.