    From: "Miroslaw Backa" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie OC w systemie Direct - pytanie
    Date: Wed, 1 Oct 2008 00:36:02 +0200

    >Gratuluje dobrniecia do artykulu 805 KC.Polecam jednakze rowniez
    >pasjonujacy art 809 oraz paragraf 1 art 811. Jednoczesnie informuje ze
    >jakiekolwiek nastepne listy beda uznane na uporczywe nekanie oraz
    >proby wymuszenia oraz nastepne kroki bede podjete przez odpowiednia
    >kancelarie adwokacka.
    >Pozdro 600 i szerokiej drogi.

    Witam
    znalazlem taki tekst w ich regulaminie
    cyt.
    "paragraf 4.
    1.Umowa ubezpieczenia zawierana jest na okres 12 miesiecy (chyba, ze
    ustalono inaczej)
    i potwierdzona zostaje polisa.
    2. Umowa ubezpieczenia zawierana jest na podstawie informacji podanych przez
    Ubezpieczajacego we wniosku o ubezpieczenie, niezbednych do dokonania przez
    Ubezpieczyciela oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Informacje te moga byc
    podane przez
    Ubezpieczajacego Ubezpieczycielowi za posrednictwem srodków porozumiewania
    sie na
    odleglosc, w szczególnosci telefonu lub Internetu.(....)"

    i tutaj mam zagwostke, gdyz dostalem od nich informacje, ze prawo stoi za
    nimi i wg. ust.2 umowa zostala zawarta przez telefon.
    (Czy to jest taki ich wybryk regulaminowy, czy to juz jest powszechnie
    stosowane?) Tego wlasnie zapisu sie obawiam.
    Generalnie trudno mi znalezc tego maila odmawiajacego podpisania umowy, wiec
    moga mi nabruzdzic, chyba ze sie myle?
    A z drugiej strony ust. 1 mowi, ze umowa zostaje potwierdzona polisa, wiec
    jesli polisy nie ma to nie ma umowy, czy tak?

    pozdr.
    sorki jesli moja niewiedza prawnicza kogos razi ale nie kazdy musi byc
    prawnikiem :P