    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: termin, odsetki
    Date: Tue, 2 Nov 2010 20:33:24 +0100

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:iaoocb$lm9$1@host.amsnet.pl...
    > Czy jesli w umowie nie ma mowy o odsetkach, nie ma tez stwierdzenia
    > typu: "W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa maja zastosowanie
    > przepisy kodeksu cywilnego", mam podstawę żądać zapłaty odsetek
    > od nieterminowej

    Ten zapis "W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa maja zastosowanie
    przepisy kodeksu cywilnego" jest zawsze dla mnie wskazówką, że jakiś laik
    pisał umowę. On jest bezsensowny, bo zawsze w kwestiach nieunormowanych
    umową cywilną stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego. Podobnie jak zapis
    "Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach", która jest
    wzorowana na aktach stanu cywilnego, gdzie się opisuje, kto dostaje odpisy.
    Ale tam ma to znaczenie, bo opłata od tego zależy.

    Co do odsetek, to możesz ich się domagać. Mozesz również na zasadach
    ogólnych dochodzić odszkodowania, o ile da się z niewywiązania się w
    terminie z umowy wywieść konkretne straty.