    From: "pissmejker" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tandetny rzeczoznawca i jego wycena ruchomosci
    Date: Sun, 3 Apr 2005 09:53:09 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@h...art.pl> napisał w wiadomości
    news:d2msu8$3ee$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > mozecie mi przyblizyc, jak to jest z rzeczoznawca/bieglym - czy do wyceny
    > ruchomosci powinien byc przyznany biegly w tym zakresie? jak jest liczone
    > jego wynagrodzenie za wycene ? (jakis % wartosci wycenionej, czy stala
    > kwota)?
    >
    > do wyceny ruchomosci (meble itp) przy sadowym podziale majatku po
    > rozwodzie przyznany zostal biegly, ktory (wg swojej pieczatki itp) - jest
    > bieglym od wyceny maszyn i pojazdow rolniczych.
    >
    > Jego wycena jest ewidentnie naciagana, sa w niej bledy:
    >
    > - duzy dywan ktory jest prawdziwa welna rozpoznal jako sztuczny (nawet
> [...]
    173

    Rzeczoznawca mjątkowy to rzeczoznwca i czy na pieczątce ma że wycenia
    traktory czy samoloty to działa w oparciu o tą samą ustawę i ma prawo
    wyceniać gary :-)
    Natomiast skoro został powołany jako biegły to widzać ma jakąś szczególną
    wiedzę w tym temacie.
    Rzeczoznawca majątkowy nie ma określonych ustawowo stawwek za wykonane
    czynności wię być może tak właśnie dogadał się ze zlecającym wycenę.

    pozdrawiam
    Darek