  • Data: 2009-12-17 23:00:11
    Temat: Re: swiadom odpowiedzialnosci za skladanie falszywych zeznan
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    tsubomi pisze:

    > troche zniesmaczyla mnie forma tego co tam bylo napisane. A mianowicie
    > rozpoczynalo sie od slow "swiadom odpowiedzialnosci karnej za skladanie
    > falszywych zenan ..." tu nastepowal jakis przepis z KK ... i tak w zwiazku
    > ze zwiazkiem sie zastanawiam czy prezes spoldzielni czesto takie rzeczy
    > podpisuje w prokuraturze, ze sie gleboko zainspirowal i teraz wszystkim
    > czlonkom karze *zeznania* podpisywac :) a tak juz zupelnie serio to

    ROTFL

    Na pewno było tam o zeznaniach? Jeśli tak, to komuś zdrowo odwaliło :)

    Odpowiedzialność karna za podawanie w dokumentach (a takie oświadczenie
    o liczbie mieszkańców to dokument) fałszywych informacji w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej owszem istnieje*, ale paragraf za
    fałszywe zeznania to coś zupełnie innego :)

    *) Art.271KK, chociaż IMHO równie dobrze można zastosować Art.286KK
    (wprowadzenie kogoś w błąd co powoduje niekorzystne rozporządzenie mieniem)