  • Data: 2007-06-30 00:29:40
    Temat: Re: świadek usiłowania zabójstwa
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > A bierzesz pod uwagę zależności od rzeczy typu zamożność i klasa
    > społeczna? Przecież żaden prawnik nie skusi się na prowadzenia sprawy
    > przeciwko osobie od której nie będzie można w żaden sposób wyciągnąć
    > rozsądnego odszkodowania. Nie żebym sugerował, że jesteś klasa niższa, ale
    > ze statystycznego p. widzenia pewnie ta wyższa, warta pozywania raczej też
    > nie jesteś bo poza wyjątkami jej przedstawiciele nie piszą zbyt często na
    > niusy :)

    Otoz uwazam sie za klase srednia, jak 99% populacji, podobnie jak tyle
    samo uwaza sie za osoby rozsadne :)) Ale nie w tym rzecz. Sadze (a moge
    sie mylic), ze najwieksze szanse na mega odszkodowania to kategoria
    "uszczerbek na zdrowiu". A to najlatwiej przychodzi tym mniej zamoznym
    - w sensie praca fizyczna, zatrucia farba olowiowa, bledy w sztuce
    lekarskiej w tych bardziej podlych szpitalach czy umiejetnosc czytania
    ze zrozumieniem. Osoba zarabiajaca dosc dobrze i reprezentujaca jakis
    poziom, nie bedzie robila z siebie idioty sadzac sie np. o to ze sie
    poparzyla spiac z wlaczona suszarka. Po po pierwsze jej czas jest wiecej
    warty, po drugie po uzyskaniu rozglosu w prasie, watpie by ktos ja
    chcial zatrudnic. A zrobienie glupoty nie oznacza ze z automatu dostanie
    odszkodowanie.
    Tutaj przyklad - dobry znajomy na stanowisku kierowniczym (na tyle
    bogaty bo posiadac samolot) z firmy konsultingowej zatrul sie plesnia w
    jednym ze znanych 4* hoteli (na litere H). Zamiast zakladac sprawe
    sadowa, dogadal sie z dyrektorem hotelu i wszyscy byli zadowoleni.

    Jacek