  • Data: 2005-09-27 13:39:52
    Temat: Re: świadczenie usług telekomunikacyjnych - warto?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    BbT napisał(a):
    > Mam mala siec osiedlowa, w ktorej udostepniam Internet. Mam obecnie 12
    > uzytkownikow, ale sukcesywnie zglaszaja sie kolejni. Bez zadnego
    > reklamowania sie, plotki sie same roznosza. Dzieki wi-fi moge miec
    > dostep do duzej ilosci potencjalnych klientow. W zwiazku z tym
    > pomyslalem o zalozeniu DG i robieniu tego legalnie. Ludzie placili by
    > nieco wiecej, ale mogli by sobie zrobic odliczenie od podatku. Ja z
    > kolei mialbym niewielki dodatkowy zarobek, a co najwazniejsze wszystko
    > odbywaloby sie zgodnie z prawem. Pytanie tylko czy warto?

    Podatki, podatki, podatki...
    Comiesiecznych kosztow dojdzie Ci skladka ZUS (AFAIR to 520zl/mies). Na
    12 osob to juz by musiala byc spora podwyzka.

    > Czy przepisy
    > prawne nie blokuja zbytnio tego typu dzialalnosci?

    Raczej nie bardziej niz pozostale formy dzialalnosci :)

    > Jak wyglada sprawa
    > niezbednych pozwolen (kable, wi-fi) oraz naglasniana ostatnio tematyka
    > "kancelarii tajnych", ktore maja sie pojawic u wszytkich operatorow
    > telekomunikacyjnych?

    O tym to w zasadzie nic nie wiadomo.
    Zalezy co komu go lba strzeli, bo rozne sluchy i pomysly chodza, od
    archiwizowania calego ruchu na nosnikach stalych, przez obowiazek
    rozkodowywania przez ISP transmisji szyfrowanych przez uzytkownikow, do
    obowiazku "wstawienia" sobie w lacze urzadzenia posiadajacego osobna
    linie do "sluzb"...
    Zapewne nic takiego w najblizszym czasie nie powstanie, a raczej sluzby
    dogadaja sie z duzymi operatorami sieci szkieletowych i tam zalatwia co
    maja zalatwic.
    Przeciez bez sensu zebys jako drobny ISP montowal takie urzadzenie,
    skoro moze to zrobic raz a dobrze twoj dostawca internetu (pewnie TPSA,
    czy cos tego kalibru).