  • Data: 2005-08-05 21:20:07
    Temat: Re: studentka a zus
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marta" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:dcvruf$i8s$1@news.onet.pl...
    > ale mi nie chodzi o odszkodowanie. chodzi mi o to że np łamie noge a
    > przecież ktoś musi złapacic za pomoc medyczną, choćby za
    prześwietlenie
    > nogi, zalozenie gipsu itp. o takie cos mi chodzi. bo odszkodowanie
    > swoja drogą;)

    Bezpłatna opieka medyczna przysługuje w ramach ubezpieczenia
    zdrowotnego.
    Student do 26 lat (studia dzienne i zaoczne), nie uzyskujący dochodu,
    może zostać zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego jako członek
    rodziny przez jednego z rodziców (ubezpieczonego) na druku ZUS ZCZA
    lub ZUS ZCNA.
    Przez ubezpieczonego małżonka może być zgłoszony bez względu na wiek.
    Jeżeli brak powyższych możliwości lub jeżeli student uzyskuje dochody,
    to może być zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez uczelnię i
    uczelnia opłaca składkę zdrowotną (należy zgłosić sprawę w
    dziekanacie, dziale nauczania itp.).
    Student nie uzyskujący dochodów może również zarejestrować się w
    urzędzie pracy jako bezrobotny i z tego tytułu mieć ubezpieczenie
    zdrowotne, jeżeli brak możliwości korzystania z ubezpieczenia
    zdrowotnego jako członek rodziny ubezpieczonego.
    Każda osoba może zawrzeć z NFZ umowę na korzystanie ze społecznej
    służby zdrowia (składka miesięczna około 200 zł).

    We wstępnym poście piszesz, że uzyskujesz dochód z umowy zlecenia,
    więc w uczelni złóż wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego
    i ewentualnie poproś o udzielenie dodatkowych informacji.

    wa