    From: "jelen" <j...@s...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: stowarzyszenie jak zalozyc
    Date: Wed, 12 Nov 2003 23:07:58 +0100

    > Z gupa znajomych nosimy sie zamiarem powolania takiego tworu jak
    > stowarzyszenie. Mam odnosnie tego tematu kilka pytań.
    > Jesli stowarzyszenie prowadzi dzialalność gospodarcza, to jak to jest
    > rozliczane podatki itp... jakie akty prawne to reguluja.
    jeżeli stowarzyszenie zamierza prowadzić działalność gospodarczą nalezy
    wypelnic druk KRS-W9.
    nie ma podatkow - bo stowarzyszenie caly dochod przeznacza na cele statutowe

    > Jak rozlicza sie sprawy finansowe stowarzyszenia?

    pelna ksiegowosc

    > Czy mozna w statucie ustalic ze nie pobiera sie skladek czlonkowskich?

    mozna - ale jest to chyba bez sensu - jakies drobne zakupy zawsze sie chyba
    planuje - lepiej bedzie
    ustalic 5 zl miesiecznie - zawsze przynajmniej te 75 zl miesiecznie wplynie

    > BTW czy mozna zapisac w statusie jako wlasnosc stowarzyszenai - prawa do
    > strony internetowej?

    nie ma ustawy, ktora by to zapewniala - poza prawami autorskimi rzecz jasna

    > Czy mozna ustalić kilku osobom niezbywalne prawo do bycia w zarzadzie
    > stowarzyszenia.

    chyba tak - zalezec to bedzie od statutu - ale nie jestem pewien

    > Gdzie konkretnie (co konkretnie jest sadem rejestracyjnym) zanieśc
    > wniosek o rejestracje stwoarzyszenia, czy wiaże się to z jakimiś
    > kosztami? i w praktyce ile sie czeka na rejestracje.

    musisz znalezc w ksiazce telefonicznej - czesto jest to wydzial jakiegos
    innego sadu

    PS: wszystko mimo wszystko z tej ustawy wynika

    pozdrawiam,
    jelen