eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawostluczka bez stluczki - odpowiedzialnosc OC › Re: stluczka bez stluczki - odpowiedzialnosc OC
  • Data: 2006-06-01 21:27:08
    Temat: Re: stluczka bez stluczki - odpowiedzialnosc OC
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    'Tom N' [###n...@i...dyndns.org.invalid.###] napisał:

    > Czekaj, my chyba różnie rozumiemy wykonanie manewru :)
    > Z posta inicjującego:
    > <q>
    > Dała kierunkowskaz w prawo chcąc zjechać na środkowy pas. Wykonała
    > ruch kierownicą - nie przekraczając jednak linii rozdzielającej
    pasy.
    > </q>
    > Nie wjechała na pas z prawej, nawet, jak rozumiem, nie najechała na
    linie
    > P-x, IMHO nie wykonała manewru.

    Dla mnie manewr to zmiana kierunku ruchu. Ważne jest, że rozpoczynając
    manewr jednoznacznie przekonała jadącego za nią, że za chwilę zajedzie
    mu drogę. Poza tym - na marginesie - jak udowodnisz, czy ona najechała
    na tę linię, czy nie w opisanej sytuacji?

    >>> Ale trzymajmy się faktów przedstawionych, a nie domysłów,
    >> No właśnie. Trzymajmy się faktów przedstawionych w pierwszym
    poście.
    >> Tam jak byk stoi, ze najpierw gościowi zajechała drogę, a potem
    >> hamowała.
    > Jak wyżej. Albo inaczej rozumiemy albo jeden z nas dwóch nie umie
    czytać
    > (wcale nie twierdzę, że to Ty) ;-))))

    Gdyby udało jej się wjechać na ten środkowy pas nie powodując kolizji
    to ucieczka ponownie na lewy była by bez sensu, chyba, ze różnica w
    prędkości była tak znaczna, że nadjeżdżający z tyłu nie miał by szansy
    wyhamować. Ale wówczas i ona by nie zdążyła z takimi manewrami. Bo
    ileż mogła wynosić ta wypadkowa prędkość? Zwłaszcza przy oświadczeniu
    pytającego, że jechali około 40 km/h.

    >>> Jeśli sygnalizowanie zamiaru zmiany pasa ruchu to "harce" to ja
    >>> przepraszam :D
    >> Samo sygnalizowanie nie, ale nerwowe zygzakowanie i hamowanie już
    do
    >> normy bym nie zaliczał.
    > Póki to robi po swoim pasie -- no dobrze, nawet jak robi to na swoim
    > pasie, to jedynie jest to przesłanka do ograniczenia zaufania i
    > ewentualnie telefonu pod 112/997

    Moim zdaniem w połączeniu z prawym kierunkowskazem takie szarpnięcie
    mogło spowodować przekonanie u jadącego środkiem, ze za chwile wjedzie
    mu pod koła.

    >>>>> Całkiem jak z kierowcą Olejnika
    >>>> Jak z każdym kierowcą, który ma wyobraźnię.
    >>> Akurat ten od Olejnika to wyobraźnię miał kiepską i /pocinał/ :-)
    >> A możesz dać jakieś źródło do tej informacji o kierowcy Olejnika?
    Bo
    >> nie bardzo wiem o czym piszesz tak naprawdę.
    > Juz podawałem w tym wątku:
    <http://ww6.tvp.pl/384,20060314315093.strona>

    Sytuacja tylko pozornie zbliżona. Sąd przede wszystkim uznał, że
    główną przyczyną była nadmierna szybkość kierowcy prokuratora. Poza
    tym co innego decyzja o uderzeniu w barierę zamiast otarcia się o inny
    samochód zajeżdżający drogę, a co innego decyzja o otarciu się o
    jadący równolegle samochód w celu ominięcia stojącej (niemal)
    przeszkody.

    > Z tego wynika prosta przesłanka -- zawsze policja i nie ruszać
    pojazdu do
    > tego czasu ryzykując MK i jeździć z własnym video na przód tył i
    boki.

    Niestety tak by pasowało.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1