eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawostatus tzw. "gratisów" › Re: status tzw. "gratisów"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.or
    g.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 20 Feb 2013 09:28:22 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: status tzw. "gratisów"
    In-Reply-To: <kg1sul$o2u$1@news.task.gda.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1302200923230.1440@quad>
    References: <kg1sul$o2u$1@news.task.gda.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 32
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1361348917 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1294 83.15.167.123:63641
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:715494
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 20 Feb 2013, geos wrote:

    > kupiłem usługę telekomunikacyjną w pakiecie. do pakietu dołączona była
    > "gratisowa" inna usługa. usługa ta formalnie nie była przedmiotem umowy, ale
    > była uwzględniona we wszystkich materiałach marketingowych firmy. możliwość
    > korzystania z niej przekładała się na zakup pakietu telekomunikacyjnego
    > powyżej pewnego standardu technologicznego (= pakietu droższego).
    >
    > pakiet z usługą gratisową działał ponad rok. po tym czasie firma
    > telekomunikacyjna zmieniła wymagania technologiczne potrzebne do korzystania
    > z dodatkowej usługi i zakupiony pakiet "wypadł" z puli pakietów z dostępem do
    > "gratisu".

    IMVHO, pytaniem jest:
    - na jaki okres została zawarta umowa
    - czy po upływie okresu można uznać że nastąpiło wypowiedzenie umowy
    ze strony usługodawcy
    *lub*
    - czy jest to na tyle krótki okres, że można uznać iż odbiorca może
    "niezwłocznie" wypowiedzieć umowę.

    > czy prezentowanie informacji handlowej przez zachęcanie do zakupu droższego
    > pakietu z oferowanym gratisem (nie będącym przedmiotem umowy...) a następnie
    > blokowanie dostępu do gratisu poprzez zwiększenie wymagań technologicznych
    > może być potraktowane jako wprowadzenie w błąd nabywcy czy też wszystko jest
    > ślicznie i pięknie zgodne z prawem i dobrymi praktykami?

    To co napisałem wyżej zmierza do postawienia sprawy tak - czy
    zainteresowany może na skutek zmiany zasad powiedzieć "to ja przestaję
    korzystać".

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1