  • Data: 2007-04-02 20:29:29
    Temat: Re: sprzedaż wartościowej rzeczy na allegro, a podatek...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dOn Sun, 25 Mar 2007, Samotnik wrote:

    > Oczywiście.

    Pozwolę sobie zaprotestować: tylko o ile przekraczają 1000 zł od
    obdarowującego (jeśli darującymi są małżonkowie z majątku wspólnego
    darowizna "zmieści się" do 2000 zł). Włącznie z uwagą o przymrużaniu
    oka jak niżej!

    > :)

    :)
    Ale IMO nie (nie jest tak).
    Otóż biesiadnik przy stole nie otrzymuje darowizny.

    Nie jest to darowizna z tego powodu, ze nie może swobodnie rozporządzać
    co zrobi z położonymi mu przed nosem potrawami - sprawa była poruszana
    tu i ówdzie przy okazji którejś nowelizacji podatku VAT :> i rozwikływania
    problemu takiego, ze danie zaproszonym (do firmy) kontrahentom cukierków
    (zapakowanych) które mogą sobie *wziąć* (...i zabrać do domu), takoż
    cukru i podnych (ale w sposób "umożliwiający zabrania" zamiast konsumpcji
    w czasie i miejscu wymuszonym przez fundatora) darowizną jest.
    Ale postawienie przed gościem herbaty (z cukrem) tudzież innych dóbr celem
    skonsumowania to już jest "zużycie" które darowizną nie jest.
    Wobec faktu iż dziś reprezentacja nie jest KUP rozważanie straciło
    prawdopodobnie znaczenie dla VAT, ale wnioski pozostały.
    Mi się *wydaje*, że może istnieć jakieś zwolnienie z podatku (nie
    wynikające wprost z ustaw podatkowych!) konsumpcji przez gości (znaczy
    że ci goście chyba *również* nie muszą płacić podatku :>), ale tak czy
    siak - obustronnej wymiany DAROWIZN nie ma!

    pzdr, Gotfryd