    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz mieszkania
    Date: Wed, 23 Feb 2011 15:07:30 -0600

    On 2/23/2011 2:40 PM, Jendrek wrote:
    > moja siostra chce wykupic mieszkanie komunalne w Bytomiu
    > i zaraz przepisac go synowi swojej siostrzenicy

    sprawdz czy nie ma obostrzen przy wykupie, ze nie wolno sprzedać,
    darować itp itd.

    > zaznaczam ze ona do smierci bedzie w nim mieszkac
    j.w.
    sprawdz na jakich warunkach jest wykup.

    > czy on bedzie musial placic podatek od darowizny kiedy ona nadal w nim
    > mieszka?

    tak, o ile nie łapie się na jakieś zwolnienie, a chyba przy takim
    pokrewieństwie się nie łapie, do sprawdzenia w ustawie.

    > kiedy i czy trzeba bedzie musiala placic podatek po jej smierci? (jesli tak
    > to kto?)

    teraz od darowizny. w momencie darowania to już jest jego wiec jej
    śmierć lub nie nie ma żadnego znaczenia.

    > jezeli go nie sprzeda czy bedzie musial placic?

    kot nie sprzeda?

    > jezeli zdecyduje sie na sprzedanie to ile % podatku bedzie musial zaplacic?
    > i po jakim czasie?

    ustawa o podatku do spadków i darowizn
    szukaj progów podatkowych. zalezy od pokrewienstwa i wartosci
    mieszkania.od 3% do 12% płatne od razu.

    to jeszcze jeden problem ci dorzuce.

    skoro to bedzie jego a one bedzie mieszkać to kto bedzie opłacał mieszkanie.

    jak ona, to on ma zysk w postaci braku kosztów posiadania mieszkania
    jak on, to właśnie jej robi prezent w postaci darmwoego mieszkania i to
    ona ma dochód do opodatkowania, bo nie musi płacić a normalnie musiałaby.
    do rozważenia jak to zrobić dobrze, żeby nikt nie musiał jeszcze
    dodatkowo płącić od swojej uczynnosci podatku.