  • Data: 2008-04-10 23:00:18
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek" <s...@...pl> napisał w wiadomości
    news:ftlfk5$sf7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Mam następujące pytanie. Sprzedaję mieszkanie. Do umowy przedwstępnej
    > potrzebne są:
    > 1. Dowód nabycia spadku,
    > 2. Dowód zapłacenia podatku od spadku.
    >
    > W przypadku pierwszym mam tylko xero-kopię Postanowienia Sądu (sprawa
    > sprzed 20-tu lat). Natomiast dowód wpłaty podatku mam w oryginale. Czy
    > będę musiał złożyć notariuszowi oryginał Postanownienia? Jeśli tak, to
    > skąd go uzyskać (nie mam go w papierach) - i ile czasu trwa sporządzenie
    > takiego odpisu.

    To zależy... Jeśli jesteś wpisany jako właściciel w księdze
    wieczystej/spółdz.mieszk., to notariusz zadowoli się
    zaświadczeniem z US, że pod. od spadku został opłacony, czy też, że post.
    przedawniło się. Jeśli w Kw dalej figuruje osoba zmarła, to bez odpisu
    postanowienia sądu notariusz Ci aktu nie sporządzi. Przy czym nie jest to
    widzimisie notariusza, bez tego sąd nie zmieni wpisu dot. właściciela w
    księdze wieczystej.