    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 5 Jun 2010 11:12:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: sprzedaż kasy fiskalnej

    On Mon, 31 May 2010, cyklista wrote:

> [...]
    [...]
    > Jeżeli sprzedam kasę przed całkowitą likwidacją, to do opadatkowania mam
    > tylko kwotę uzyskaną ze sprzedaży, a kasy nie muszę ujmować w remanencie
    > końcowym. Gdy zrobię to tak, jak proponujesz, to muszę zapłacić VAT i podatek
    > dochodowy według ceny zakupu urządzenia.

    Z suchych przepisów tak wynika i jak sądzę nikomu nie będzie się
    chciało "kopać z koniem". Ale w archiwach .podatki są namiary (chyba
    nawet przypominane w tym roku) na interpretacje (albo wyroki NSA,
    nie pamiętam), wskazujące iż "wartość nabycia" stanowiąca podstawę
    opodatkowania VAT można rozumieć na moment sprzedaży.
    Z litery przepisu mi to nijak nie wychodzi (acz rzecz jasna wg "normalnej
    logiki" powinno tak właśnie być).

    pzdr, Gotfryd