    From: wzd <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawy spadkowe i wczesniejsze deklaracje
    Date: Tue, 15 Sep 2009 02:42:01 -0700 (PDT)

    > Może, ale nakłady na rzecz cudzą (tu m.in. wydatki syna podwyższające wartość
    > domu) są rozliczane z mocy prawa. Wystarczy dobrze dokumentować nakłady.
    > Ewent. problem widzę przy wykonywaniu prac budowlanych systemem gospodarczym,
    > gdzie trzeba wycenić pracę własną.

    Czyli, jeśli dobrze rozumiem nie ma sensu robic jakichs ustalen w
    formie pisemnej przed notariuszem ?
    Wystarczy zbierać np. faktury za wykonywanie tych "grubszych" prac,
    najlepiej lacznie z robocizna i spokojnie czekac na realizacje
    testamentu za X lat?

    Jak wtedy, po tych X -latach naklady na rzecz cudza rozciagniete na
    przestrzeni lat sa rozliczane / uwzgledniane przy realizacji
    testamentu?
    Zmierzam do tego, ze wartosc niektorych wykonanych prac po np. 20
    latach bedzie byc moze inna. Czy sa jakies metody (wskazniki,
    procenty ...) ktore sie przy takim odliczaniu bierze pod uwage?
    Chodzi mi o to, ze wiele z tych prac powinno byc traktowanych jako
    istotne z punktu widzenia utrzymania (wartosci) domu - zmniejszyły,
    opozniły lub zlikwidowaly degradacje bryly budynku lub dzialki.

    Czy uwzglednianie przy realizacji testamentu wczesniejszych nakladow
    na rzecz cudza jest _skladnikiem_ realizacji testamentu czy tez
    zalatwiane jest dodatkowymi procedurami? Innymi slowy czy najpierw
    zadziala testament, wiec syn bedzie musial splacic siostre a dopiero
    potem dochodzic zwrotu swoich wydatkow czy tez w trakcie realizacji
    testamentu bedzie to juz uwzglednione?

    Gdzie kwestie "nakladow na rzecz cudza" i "rozliczanie z mocy prawa"
    moge znalezc w konkretnych przepisach?