eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprawdzenie przesyłkiRe: sprawdzenie przesyłki
  • Data: 2016-10-17 16:08:53
    Temat: Re: sprawdzenie przesyłki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 17-10-16 o 15:18, JaceK pisze:
    > Wiadomo, że przesyłkę kurierską można sprawdzić i w razie uszkodzeń
    > sporządzić protokół. Taki protokół może być spisany już po odbiorze
    > przesyłki i po zgłoszeniu, np. telefonicznie, do przewoźnika. Jednak mam
    > kilka pytań:
    >
    > a) czy adresat ma _obowiązek_ sprawdzić przesyłkę?
    > b) jaki powinien być zakres sprawdzenia?

    Sprawdzenie przy kurierze ma raczej na celu stwierdzenie zgodności z
    listem przewozowym, a nie testowanie urządzenia. Od testowania, to jest
    gwarancja, czy ewentualna niezgodność z umową (ale tylko klient).

    Czy adresat ma obowiązek sprawdzić przesyłkę? W normalnym zakresie
    obowiązuje go tzw. należyta staranność. Zatem jeżeli udowodnimy, że z
    łatwością mógł brak czegoś zauważyć, to oczywiście ponosi za to winę,
    ale na pewno brak jakiegoś elementu wewnątrz obudowy już w zakres
    normalnego sprawdzenia nie wchodzi.

    Jakieś bardziej wyrafinowane testy w obecności kuriera raczej w grę nie
    wchodzą, o on nie ma na to czasu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1