    From: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółdzielnia i przegląd instalacji kominowej w bloku
    Date: Sat, 10 Dec 2005 00:00:31 +0100

    Fri, 09 Dec 2005 22:39:23 +0100, *Jozek*
    <news:dncthe$ooq$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > To raczej niemożliwe. Otwory są na ful otwarte nie pozasłaniane, okna
    > stare nie wymienione na plastiki itp. Ogólnie mieszkanie na pewno dobrze
    > napowietrzone.
    > Cuda polegają na tym, że nawet jak piecyk nie pracuje, to do łazienki, a
    > przez nią na przedpokój są wtłaczane spaliny innych lokatorów. Czuć
    > wyraźny ciąg i spaliny z komina przy nie pracującym piecyku.

    Kominiarze sprawdzają instalację kominową i zawsze napiszą, że wentylacja
    ok.
    Bez zlecenia administracji nic nie zrobią, a administracja zleceń nie chce
    za bardzo im dawać. Kominiarze nie dość, że biorą pieniądze za umowę, to
    jeszcze za konkretne roboty. Kominiarze potrafią złośliwie zagruzować
    ludziom dostęp do powietrza (z dachu), żeby mieć dodatkowy zarobek. Jak
    administracja nie zleci im roboty, to ludzie się duszą! Nawet jak mają
    zlecenie wykonania jakiejś pracy to tez nic nie zrobią, a twierdzą, ze
    zrobili. To są pasożyty. Piszę o tej państwowej instytucji kominiarskiej.
    U nas przedtem była solidna, prywatna firma kominiarska, ale administracja
    nie przedłużyła z nimi umowy i znowu podpisała z tymi pasożytami, po których
    napracowała się firma prywatna. Robili nowe otwory, bo ludzie nie mieli
    dostępu do powietrza (w tym ja). Teraz wentylacja znowu nie działa. W/g tych
    pasożytów, (jak chodzili i sprawdzali wentylację) jest w porządku, w normie.
    Mnie jeden powiedział: niech pani nie włącza wentylatora, bo wszystko będzie
    leciało do sasiadów. Ja się zdenerwowałam i powiedziałam, że powinno
    wentylować na dwór, bo był do mojego komina wybijany przez poprzednią firmę
    oddzielny otwór na powietrze, bo nie było wentylacji, a u niektórych ludzi
    było zagruzowane. Zatkało go to, nic nie powiedział i sobie poszedł.

    --
    Kaja