  • Data: 2005-10-13 06:29:32
    Temat: Re: spadek - zachowek
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    gazebo napisał(a):
    > to sa dzieci jego dzieci, wiezy krwi, naturalne pokrewienstwo, nie za
    > bardzo wiem co uszczegolowic

    dzieci żyjących czy zmarłych dzieci?

    > wszedl w zwiazek malzenski z kobieta, posiadajaca syna (siedmioletniego)
    > z poprzedniego malzenstwa, stal sie prawnym opiekunem, ale z tego co
    > mowi mi ten syn wlasnie, obecnie pelnoletni, nie bylo to pelne
    > przysposobienie, jego biologiczny ojciec zmarl rok temu,

    syn drugiej żony dziedziczy po nim tylko jeśli został przysposobiony...

    Ogólnie - żona dziedziczy 1/4 spadku; resztę dzielą między siebie w
    równych częściach wszystkie dzieci (łącznie z przysposobionym, jeśli
    takie przysposobienie nastąpiło), zarówno z pierwszego jak i z drugiego
    małżeństwa. Jeśli jakieś dziecko nie dożyło śmierci ojca, a pozostawiło
    zstępnych (dzieci), to zstępni ci dzielą między siebie udział jaki
    przypadałby ich ojcu/matce.
    art.931 i nast. kodeksu cywilnego
    A zachowek to 1/2 albo 2/3 obliczonego w powyższy sposób udziału -
    art.991 kc.

    KG