    From: "zbyszek" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek - jakto to załatwić
    Date: Mon, 29 Sep 2008 18:47:28 +0200

    > Parę lat temu zmarła moja mama zostawiając męża i 2 dzieci. Sprawa
    > spadkowa
    > nie odbyła się ponieważ nie było takowej potrzeby. Jednak niedawno
    > dowiedziałem się iż w zakładzie w którym pracowała przydzielają akcje
    > pracownicze które jej się należały.

    Nic nie powinieneś stracić a tylko poczekają one sobie, jeśli się należały
    zmarłej to
    teraz należą się już wam - spadkobiercom - prawo do spadku nabywa się w
    chwili
    śmierci choć jeszcze nie ma poświadczenia sądu bez którego nic nie zrobisz
    legalnie.

    > Czy należy przeprowadzić sprawę spadkową (co może trwać za długo)
    Tak. Jeśli wszystko jest jasne to na jednej rozprawie koniec.

    zbyszek