  • Data: 2003-07-15 16:45:44
    Temat: Re: spadek, czy da sie latwiej rozwiazac problem
    Od: "Jo" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w >
    , oczywiscie trzeba
    > bedzie zalatwic akty zgonu, akty urodzenia - co przy dzisiejszych
    > oplatach (i dawniejszej modzie na liczne potomstwo) pewnie przerosnie
    > kosztowo calosc spadku.

    akty urodzenia i zgonu to cos ok 15 zł. za sztukę, tyle tylko że trzeba się
    nachodzic po urzędach stanu cywilnego

    Zastanawia mnie fakt, czy nie lepiej
    > przedstawic swiadkow - tylko ci musza byc nie rodzinni (a swiadkowie
    > byli wlasnie rodzinni ;( ).

    Ostatnia wola zmarłego może byc wyrażona wobec swiadków, jeżeli nie ma innej
    możliwości przekazania ostatniej woli, np. spadkodawca jest umierający i
    faktycznie nie mogą to być małżonkowie, krewni i powinowaci pierwszego i
    drugiego stopnia, ale gdy świadkiem jest taka osoba to nieważne jest tylko
    postanowienie przysparzające korzyści tej właśnie osobie.

    > (z innej beczki) Czy ostatnia wola zmarlego moze byc po prostu spisana
    > na kartce (bez obecnosci notariusza) a w obecnosci niezaleznych
    > swiadkow? Czy ta ostatnia wola ma byc spisana przez umierajacego, czy
    > wystarcza tylko jego podpis i podpis swiadkow

    testament musi byc spisany przez spadkodawcę, pismem ręcznym ale koniecznie
    osobiście przez spadkodawcę, nie może tego zrobić ktoś inny, a spadkodawca
    tylko podpisze.

    pozdrawiam JO