  • Data: 2006-05-18 05:02:54
    Temat: Re: spadek - co gdzie i jak
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    kam wrote:

    > nie
    > w ciągu 6 miesięcy możesz podjąć decyzję co ze spadkiem - czy
    > przyjmujesz wprost (pełna odpowiedzialność za długi), odrzucasz, czy też
    > przyjmujesz z dobrodziejstwem inwentarza; jeśli nic nie zrobisz, to
    > oznaczać będzie to zapewne (są wyjątki) przyjęcie wprost...

    chyba, że ktoś inny coś z tego jeszcze może uszczknąć i ten ktoś inny
    zadeklarował, że przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    Wówczas jeśli nic nie zrobi, to będzie to przyjęcie z dobrodziejstwem
    inwentarza.
    Jeśli nikt nic nie zrobi w tej sprawie, to po 6 miesiącach jest to
    przyjęcie wprost.