  • Data: 2007-05-05 12:51:57
    Temat: Re: spadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Madrin" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:f1g04b$st9$1@serwus.bnet.pl...

    Jedynym problemem, jaki może powstać w związku z tym samochodem, to fakt, że
    jedną połowę dzieli Twoja mama z Tobą oraz Twoim rodzeństwem. Jeśli jesteście
    niepełnoletni, to może być kłopot z ewentualną sprzedażą pojazdu. Natomiast
    reszcie rodziny nic do tego.

    Do sądu składacie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. Wzorów wniosku w sieci
    jest sporo, a i na tej grupie pisywałem je. We wniosku trzeba wymienić
    wszystkich spadkobierców, czyli mam, Ciebie i Twoje rodzeństwo. Do wniosku
    dołączacie:

    - odpis skrócony aktu zgonu taty,
    - odpis skrócony aktu małżeństwa mamy z tatą
    - odpisy skrócone aktów urodzenia Twojego i rodzeństwa

    Mogą być odpisy pełne, ale nie jest to konieczne. Jeśli nie spieszy Wam się z
    formalnościami, to poczekajcie te 6 miesięcy od śmierci taty. Wówczas odpadnie
    konieczność składania oświadczeń o formie przyjęcia spadku, a oświadczenie takie
    kosztuje (nie pamiętam ile, ale nie symbolicznie).