  • Data: 2003-09-25 15:24:43
    Temat: Re: sorx, Korekta.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Sep 2003, Dredd wrote:
    [...]
    >+ De facto nigdzie. Ale przemilczasz że nie każdym problemem
    >+ interpretacyjnym SN czy TK się zajmuje

    A to prawda: i że przemilczam, i że się nie zajmuje ;)
    (o ile wiem stosik zupełnie sensownych wątpliwości leży
    i czeka, coś GP ostatnio wspominała)
    [...]
    >+ Ależ jest masa nieracjonalnych przepisów, które prawnicy praktycy
    >+ muszą interpretować w swej pracy odwołując się właśnie m.in. (ale nie
    >+ tylko) do racjonalności ustawodawcy.

    No to zgoda :)
    Bardzo podobają mi się szczególnie wyroki jawnie podważające
    literalne zapiski w rozporządzeniach: dziś znalazłem (z innego
    powodu) taki kfiatek (o wyroku SN z 19.7.2002):
    +++++
    NSA uznał, że § 54 ust. 4 pkt 5a rozporzšdzenia Ministra Finansów
    wykonawczego do ustawy o VAT nie ma mocy prawnej, ze względu na to,
    że jest obarczony wadš prawnš (nadmierny rygoryzm). [...]Przeciwko[...]
    Minister Sprawiedliwoœci. Podkreœlił, że NSA nie może wartoœciować prawa
    [...]
    Sšd Najwyższy zgodził się jednak z tezš NSA.
    -----

    BTW: o ustawie to takiego cytatu sobie nie przypominam :)
    Jakby kto miał... to "dla potomności" prosimy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)