    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: składka zdrowotna ZUS od drugiej działalności
    Date: Fri, 08 Jun 2007 08:37:09 +0200

    jureq napisał(a):

    > A dlaczego miałby być taki sposób?
    >
    > Pomyśl nad czymś takim:
    >
    > Ktoś pracuje na etacie i zarabia 1000 zł - płaci % od 1000 zł.
    > Pracuje i zarabia 2000 zł - płaci % od 2000 zł
    > Pracuje i zarabia 3000 zł - płaci % od 3000 zł
    >
    > A teraz inaczej
    >
    > Ktoś pracuje na etacie i zarabia 1000 zł - płaci % od 1000 zł.
    > Pracuje, zarabia 1000 zł i prowadzi jedną działalnośc gospodarczą - płaci
    > % od 1000 zł i % od działalności.
    > Pracuje, zarabia 1000 zł, prowadzi jedną działalność własną i drugą w
    > spółce - płaci % od 1000 zł, % od własnej działalnosci i % od działalności
> [...]

    Drobny szczegół: w działalności składki zdrowotnej nie płaci się jako
    % od dochodów, tylko od ustalonej podstawy.

    I nie rozumiem dlaczego autorowi tak bardzo do przeszkadza - wszak
    86% wpłaconej składki zdrowotnej można odliczyć od podatku dochodowego.
    Faktyczny koszt składki przy prowadzeniu działalności gospodarczej to
    około 30zł.

    L.