  • Data: 2011-12-08 12:20:03
    Temat: Re: skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
    Od: "Piotr" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agall" <a...@m...ru> napisał w wiadomości
    news:jbp543$2hmn$1@news2.ipartners.pl...
    > Jak w temacie.
    > Młode pastereczki roznoszą koperty z pieczątka parafii z nadrukowanym moim
    > imieniem, nazwiskiem i dokładnym adresem. Wiadomo że chodzi o datek Nic
    > nie mam przeciwko temu, że kwestują na utrzymanie parafii, ale czy takie
    > dane nie podlegają ochronie GIODO i czy można żądać ich usunięcia, skoro
    > nie są oficjalnym zbiorem?

    1. Czy nalezysz do owego kościoła? Jeśli tak to twój kościól ma twoje dane,
    i moze je przetwarzać art. 27 ust.2 punkt 4 i może do ciebie napisac prośbę
    o datek.
    2. Aby usunąć te dane musisz wypisać się z kościoła i zażądać usunięcia.
    Niestety kościół robi problemy w przypadku usunięcia. W tym tygodniu w
    mediach była informacja, że w WSA jest pozew przeciw GIODO, który nie chce
    pomóc w usnięciu danych z rejestru kościoła.

    3. Jeśli nie należysz do tego kościoła to zadaj pytanie zgodnie z art. 32.
    ustawy o ochronie danych osobowych oraz zażądaj usunięcia tych danych.
    Jeśli tego zrobią zawiadom prokuratora o przestępstwie lub/i zgłoś sprawę do
    GIDODO.
    Te dane są prawdopodobnie zbiorem danych osobych według def. ustawy ina
    pewno podlegają ustawowej ochronie (Art. 27 ust.2). a co zatym idzie GIODO.
    Piotr