  • Data: 2007-10-17 16:59:27
    Temat: Re: ściśle tajne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Kurek 6" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ff4roo$i4e$1@inews.gazeta.pl...
    > W pewnym gronie ktoś zaczął opowiadać o pewnych rzeczach/sytuacjach,
    > które
    > mogą w rozumieniu ustawy o ochronie informacji niejawnych mieć
    > klauzulę "ściśle tajne" lub "tajne". Nie daje mi to spokoju. Info to zna
    > już
    > kilkanaście osób. Co robić ? Podzielić się refleksją ? z kim ?

    Pytanie, czy te rzeczy mają taką klauzulę, czy tylko "mogą mieć". Bo to
    dość istotna różnica. Istnieje orzeczenie Sądu najwyższego mówiące, że
    przestępstwo popełnia tylko osoba, która informację ujawnia. Ktoś, kto o
    tak ujawnionej tajemnicy dowiedział się przypadkowo popełnia przestępstwo
    tylko o tyle, o ile wiedział że jest to tajemnica.

    Skoro masz podejrzenie w tej materii, to skontaktuj się najbliższą
    jednostką Policji. To przecież jest przestępstwo z kodeksu karnego -
    ewentualnie!