eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosamochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika › Re: samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika
  • Data: 2008-05-19 08:01:06
    Temat: Re: samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika
    Od: DuzyMis <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ostatnio zatrudniłem się w firmie X, od pierwszego tygodnia zdarzają się
    > sprzeczki o samochód, który dostałem do dyspozycji, tak naprawde nie
    > powinienem nim wyjechać na droge (z większych wad brak klaksonu, pęknięcie
    > na przedniej szybie plus dużo innych drobiazgów) dwa razy nim się
    > przeturlałem ale potem odmówiłem jeżdżenia nim, wogóle przestałem nosić
    > prawko do pracy i tu zaczyna się malutki problem bo bez samochodu to dla
    > mnie nie ma miejsca w tej firmie, poprzedni pracownicy tym złomem jeździli,
    > ja stwierdziłem że karku nadstawiać nie będe, pozatym praca to tylko
> [...]

    ciach ...

    za stan techniczny pojazdu znajdującego się na drodze w ruchu odpowiada
    już kierujący. Np. w MPK jest tak, że przychodzisz do pracy, dyspozytor
    wręcza ci książkę pojazdu (wszelkie wymagane prawem dokumenty) do
    odpowiedniego autobusu (samochodu służbowego) i idziesz robić przegląd
    samochodu przed wyjechaniem na trasę. Jeżeli stwierdzasz, że pojazd nie
    spełnia wymogów do poruszania się po drogach publicznych, zgłaszasz to
    mechanikowi (jakby reprezentant właściciela odpowiedzialny za pojazd) i
    nie jedziesz - a wypłata Ci się należy, bo Ty spełniasz warunki
    techniczne ;-) do poruszania się po drogach publicznych (jesteś trzeźwy,
    masz ważne prawo jazdy)
    Moim zdaniem tak samo jest z samochodem służbowym, jak wsiądziesz i
    jedziesz to Ty jesteś odpowiedzialny za jego stan techniczny.
    Jak się "nie boisz" szefa to sporządź notatkę służbową, w której ujmij
    to że pojazd nie spełnia warunków technicznych, żeby mógł być
    dopuszczony do ruchu na drogach publicznych i odmów jazdy nim ponieważ
    nie chcesz łamać prawa.

    Pozdrawiam
    Duży Miś