    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sąd pracy
    Date: Mon, 21 Nov 2005 23:10:28 +0100

    Użytkownik "asik" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dltcqo$pdi$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Właśnie niestety zycie mnie zmusiło i muszę oddać sprawę do sądu pracy.
    > Podów bardzo prosty - odzyskanie należnej pensji. Mam jednak problem.
    Umowę
> [...]
    > podając prawidłową (czy może to być tak ujęte?) Chcę dołączyć do pozwu to
    > zobowiązanie ale nie wiem czy to jest konieczne i czy nie bedzie problemu
    > jak dopiszę, ze ta kwota jest niepoprawna?
    > I jeszcze jedno pytanie: czy jeśli w świadectwie pracy (które otrzymałam)
    > nie ma nic o ekwiwalencie za niewykorzystany urlop czy on nie przepada i
    > przed sądem mogę także domagać się zapłaty za ekwiwalent?
    > Od kiedy mogę domagać się odsetek ustawowych za niewypłacone wynagrodzenie
    > od dnia kiedy minał termin zobowiązania czy od momentu złożenia pozwu w

    Wydaje mi się, że odsetki winne być od dnia kiedy zakład dokonuje wypłat
    pracownikom, ale nie póżniej niż 10 dnia następnego miesiąca.
    W pozwie powinno wystąpić żądanie właściwego naliczenia poborów, a nie tylko
    dopisek do zobowiązania.
    Jakie powinno być wynagrodzenie mówi o tym umowa o pracę.
    Co do urlopu to jest obowiązek wpisywania do świadectwa ilości dni
    wykorzystanego urlopu w danym roku. Jeśli takiego wpisu nie ma, to znaczy,że
    do pozwu należy jeszcze dopisać żądanie ekwiwalentu za niewykorzystany
    urlop.