  • Data: 2005-05-23 17:32:18
    Temat: Re: rozwód
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    tunia napisał(a):
    > no świetnie, ale ja chcę wiedzieć przede wszystkim jak wygląda rozwód
    > po kolei

    Sąd wyznaczy wysokość wpisu tymczasowego (30-600 zł) i wezwie do jego
    uiszczenia w terminie 7 dni. Nie zostanie zapłacony - zwrot pozwu.
    Potem (jak szybko, to zależy od sądu) posiedzenie pojednawcze - krótkie
    zeznanie o dzieciach, warunkach rodzinnych, materialnych, przyczynie i
    czasie rozkładu małżeństwa, w jaki sposób się to objawia; teoretycznie
    zachęcanie do pojednania... jakieś 20 minut.
    Jeśli rzeczywiście obie strony będą chciały się rozwieść bez orzekania o
    winie, to jakiś miesiąc - dwa później rozprawa rozwodowa.
    Nie ma dzieci, nie ma sporu - kończy się na przesłuchaniu stron, jeśli
    będą dzieci (nie będzie sporu o opiekę) - jakiś świadek...
    Na tym koniec, po trzech tygodniach wyrok uprawomocni się, sąd określi w
    nim wysokość ostatecznego wpisu.
    Jaki będzie wyrok... jeśli nic nie zepsujecie, to pewnie rozwodowy.
    A jeśli będzie spór, wykazywanie winy, walka o opiekę na dziećmi... cóż,
    nieco ;) dłużej to potrwa.

    KG